Konečně dopsáno

5 rad, jak si zjednodušit život při psaní

Máš před sebou bakalářku nebo diplomku a jenom pomyšlení na psaní tě děsí? Poradíme, jak pracovat efektivněji a jak se vyhnout katastrofám.

  1. Ověř si alespoň základní požadavky na formátování prací a zkus je co nejvíce dodržovat. To samé platí o psaní citací, jakmile najdeš vhodný zdroj, připiš si k němu, kdes ho vzal, ideálně se správným formátováním. Tento bod platí, i když pro zdroj nemáš využití hned – ušetří ti to hromadu vrásek a nervů.
  2. Ukládej průběžně sám (Ctr+S) a hlavně automaticky (Jak nastavit automatické ukládání? Návod pro MS Word, OO Writer).
  3. Zálohuj si práci a všechny přidružené poznámky – manuálně na externí disk nebo flashku, pohodlněji využitím cloudového úložiště jako je Dropbox nebo Google disk.
  4. Nevydržíš u psaní dlouho? Vyzkoušej např. techniku Pomodoro – pracuj např. 20-25 minut v kuse a pak si dej krátkou přestávku a začni znovu. Pokud zrovna nemáš kuchyňskou minutku ve tvaru rajčete, můžeš klidně využít online aplikaci anebo třeba aplikaci pro Android (moje oblíbená je tato).
  5. Máš hromadu nápadů, pořád je přeformulováváš a nikam se nedostaneš? Hoď to za hlavu a napiš si pár poznámek bokem nebo třeba osnovu kapitoly. Až to jednou zapíšeš, zjistíš, že se to přeformulovává lépe. Taky můžeš poznámky nechat chvíli „uzrát”. Každopádně už nezapomeneš, cos chtěl vlastně říct.

Máš nějaké další „osvědčené tipy” a rady a chtěl bys poradit ostatním? Chceš se na něco zeptat? Dej vědět do komentářů zde nebo na FB!